vrijdag 15 april 2011

Nostalgie

Toen ik jong was heb ik net als veel meisjes aan ballet gedaan. Ik heb dat weer opgepakt toen ik midden twintig was. Ik genoot er intens van; het is geweldig ontspannend om onder begeleiding van mooie muziek volledig geconcentreerd met je lichaam te werken. En het is echt een sport, waarbij je elke spier in je lijf gebruikt. Nu heb ik helaas te weinig tijd om regelmatig lessen te volgen, maar af en toe trekt het wel weer. Hier zie je mijn spitzen, tezamen met een oud theaterbord bespannen met Toile de Jouy en een van de laatste magnolia takken.

When I was a young I was in ballet, like many girls. I picked it up again in my mid twenties. I enjoyed it intensely; it is so relaxing to work with your body in full concentration while being accompanied by beautiful music. And it is a real sport, in which you use every muscle in your body. Unfortunately, I am to busy now to follow lessons regularly, but sometimes I am tempted to start again. Here you see my point shoes, together with an old theater board with Toile de Jouy and one of the last magnolia branches.




7 opmerkingen:

  1. Mooie foto met prachtige kleuren!...wat is een magnolia toch mooi, zo jammer dat we er maar kort van kunnen genieten.

    en ja, ook ik heb als meisje aan ballet gedaan, ver voor mijn 'zwarte' periode ;-)

    fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello. This is such a lovely photo, so nostalgic! I did ballet throughout my teens and early twenties, then stopped when I had children, but carried on with adult classes later on because I just loved it (no longer en pointe though!) There is something very special about classical ballet.
    x Megan (byw)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie foto's!! Ik heb eerlijk gezegd niks met ballet, maar vind die spitzen altijd zooo mooi.... heel romantisch en decoratief!
    En ja...magnolia takken are the best!! Misschien omdat we er juist zo kort van kunnen genieten dat ze NOG mooier lijken?!

    Fijn weekend!
    Groetseltjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!
    ik heb tot een jaar of 5 geleden "geballet", en heb toevallig van de week geinformeerd of ik niet weer eens kon beginnen... nog even afwachten of ik bij een groepje kan instromen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You really have the loveliest eye for composition and colour, Iris. My ballet career was short and unpleasant as a child. Now Miss India can't wait to learn it! J x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iris dear, you really a ballet dancer before..wow! IT was my dream when I was a child I want to be ballerina :). And I love the color pallet at your picture, truly romantic :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik was een paardenmeisje en af en toe verlang ik er nog wel eens naar!

    Je hebt er iets prachtigs van gemaakt, het is net of ik de ariadne heb open geslagen :)

    Alvast een fijne zondag Iris, lieve groetjes Samira

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...