vrijdag 5 augustus 2011

Ladder love

Het zal jullie waarschijnlijk niet ontgaan zijn dat ik iets heb met trappen en ladders. Een paar jaar geleden kochten wij een sierlijk bibliotheektrapje. Ik was meteen weg van de vorm, maar hij was gemaakt van donker gelakt hout. In ons huidige huis paste dat niet bij de kleuren van de woonkamer, althans dat vond ik. Ik liet het idee om de ladder te schilderen een paar keer vallen, maar mijn Lief was niet direct overtuigd. Ik heb volgehouden (de meeste mannen hebben immers een tijdje nodig om aan het idee van een verandering te wennen), maar uiteindelijk was hij om. Nu is de ladder bedekt met een zachte Elephant's breath van Farrow & Ball. Een perfecte combinatie, vinden wij beiden.

You might have noticed I have a thing for stairs and ladders. A few years ago, we bought a lovely library ladder. I loved the shape of it, but it was made from dark brown wood. In our current house, I found it did not match the colors of the living room. I dropped the idea of painting it a few times, but my Love hesitated. I persisted (most men need a while to get used to the idea of change, right?) but finally I convinced him. Now the ladder is covered in a soft Elephant's breath by Farrow & Ball. It is a perfect match, for the both of us.




5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie trap, heel bijzonder.
    De boekenkast is ook heel mooi wit en met leuke spullen erin.
    Mijn man heeft zo'n 800 boeken, deze staan op zolder in boekenkasten. Van de winter krijgt hij een werkkamer Engelse stijl.
    In onze huiskamer willen we van oude panelen twee boekenkasten maken.
    Als ik het zo bij jou zie, staat een witte boekenkast wel heel mooi.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Iris, only discovered your blog recently, and loving it :)
    You did well to paint the stairs, they look lovely with the colour scheme of the room!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love your style of decor! It's a perfect blend of the rustic and modern. I've always wanted bookcases like yours packed with books, and the ladder is so pretty!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. That is such an intriguing little ladder, Iris - more like a little flight of stairs. I've never seen anything like it. The colour is perfect, you clever girl. J x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. the cutest ladder...& such a perfect bookcase (can u please send that cleaning fairy my way - my bookcase does not look like such organised bliss!!!) - i also really love that flower painting on the wall...xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...