woensdag 9 november 2011

Pharmacy

Ik ben opgegroeid in een huis dat sinds de bouw rond 1900 dienst heeft gedaan als huisartsenpraktijk. In de schuur was plaats voor de koets en het paard dat de dokter vroeger rondreed en in de kelder was een oude medicijnenkast waarin nog potten van de voorganger van mijn vader werden bewaard. Toen ik er laatst was nam ik er een paar mee, omdat ze zo prachtig van vorm, kleur en typografie zijn. En het is een prachtige verbintenis met mijn ouderlijk huis.

I grew up in a house that has been a doctor's practice since it was built around 1900. In the shed the doctor's horse and carriage used to be put up and in the basement there was an old medicine cabinet with pots that were used by my father's predecessors. After my last visit I took some with me, as I think their shape, color and typography are extraordinary. And it is a wonderful connection with my parent's home.






6 opmerkingen:

  1. so gorgeous iris - i can't resist a beautiful vintage bottle & your little collection looks amazing. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien! Ik werk in een apotheek, en de doosje en flesje van nu hebben een stuk minder charme!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love it! What a great collection and the blooms are beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. You are one lucky daughter, Iris! I think I might have to hunt around at my parents' place tomorrow now ☺. J x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love this objects Iris. I think it's beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi kom ok toch je post tegen met die geweldige potten.
    En zo mooi met een enkele bloem erin.
    Daar word ik blij van.
    Liefs Annette

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...